Exposities

Jaarlijks verandert de expositie van het Internationaal Klompenmuseum. Hieronder vindt u informatie over de huidige expositie: NOOIT TE BONT.

Tentoonstelling 2024

NOOIT TE BONT

30 maart tot 3 november 2024

Nooit te bont!

In Eelde komt een verrassende variëteit aan klompen en houten schoeisel samen! Deze verzameling is een eerbetoon aan de creativiteit van kunstenaars en ontwerpers, zoals Jan Jansen, die gedurfde en kleurrijke artistieke klompen maken. Naast het traditionele Nederlandse Staphorster stipwerk, schitteren hier ook levendige Franse meesterwerken met prachtige dieren en elegante krullen. Het Internationaal Klompenmuseum presenteert een levendige en gevarieerde tentoonstelling van klompen in alle mogelijke vormen en maten. Hier is het een viering van diversiteit en creatieve expressie!

In het Internationaal Klompenmuseum vinden we het nooit te bont!

Nooit geweten dat er in zoveel landen klompen gedragen werden, horen wij vaak in het Museum.

Internationaal Klompenmuseum
Wolfhorn 1a, 9761 BA Eelde
T 050 - 309 11 81

Open:
30 maart tot 3 november 2024, di t/m zo van 13.30-17.00 uur
Groepen op afspraak, 30 maart 2024 t/m 22 december 2024

Bekijk de openingstijden en prijzen